lørdag, juni 24, 2006

INDBRUD

Jeg sidder her og prøver at få tankerne samlet efter aftens begivendheder. Da jeg kom hjem i går aftes, havde jeg besluttet mig for en hygge aften med video og slik. Da jeg i denne weekend skulle være selv hjemme. Da jeg drejer nøgle, syntes jeg næsten det føles som om døren var åben, men dette viste jeg ikke var muligt.
Jeg tager postkasse nøglen da jeg var taget tidligt afsted om morgen. Da jeg lukker døren undre det mig at det føles som om der er gennemtræk i vores hus. Nå men jeg låser døren henter posten og går om i have for at se til mine åkande, der i disse dage er ved at springe op. Da ser jeg at der er en stor hul i vores vindue til min kærestes værksted. Jeg skynder mig ud på vejen, og ringer til min kæreste. I samme øjeblik kommer min husvært kørende. Jeg for ham vinket ind og sammen gennem går vi vores hus. Det viser sig at de også har brækket et vindue op og vores teresse dør. Begge dele ligner en gang pinde brænde, men ruderne er ikke itu.
De har ikke taget så meget da vi ikke har så meget af værdi. Men alle vores dvder er væk, vores ene dvd afspiller, lidt penge , nogle tasker og min kæreste radio skanner. Dette var hva jeg kunne se der manglede ved den gennem gang jeg gjorde i går aftes.
Vores tver og computere står der endnu, men det er også nogle store klodser uden stor værdie.
Politiet var og kigge og skrive report. De mente klart ikke det var professtionelle da de har brundt 3ting så voldtsomt op.
Der var ikke særlig rodet, i forhold til. Og de martrielle skader er meget meget større end hva de har taget for. Det er et held vi bor i lejet hus, så er det da ikke vores forsikring der skal betale det. Og vi har en indbo forsikring.
Min kæreste er meget rystet, og for ham er det ekstra ubehageligt for han er langt væk og han kunne ikke bare lige komme hjem. Han vil så komme hjem en gang i eftermiddag i stedet for i morgen. Jeg skal på arbejde, men regner med at gå når min kollega kommer. Dvs efter 4-5 timer. Jeg har kun sovet 3-4timer, så jeg er godt bombet.
Min far kom og hjalp mig i gå med at afskærme. Og så pakkede jeg en taske og kørte med ham hjem. Hvor jeg har sovet, og nu sidder og prøver på ikke at larme for meget da hele huset sover endnu.
Jeg er ikke så rystet som man skulle tro men jeg tro måske lidt reaktionen kommer når min kæreste kommer. Men det beroliger mig meget at de har haft så svært ved det. Og at de har fået så lille et ud bytte. Den største værdie er da klart vores mellem 60-100 dvder.

2 kommentarer:

Frøkenhat sagde ...

Æv, hvor træls. Det må bare være ubehageligt, at sådan nogle fjolser har været inde og rode i jeres private hjem. Godt kæresten er på vej hjem til dig.

Signe og Jan sagde ...

Det var da en dum oplevelse! puha.