tirsdag, januar 17, 2006

turen til fertilitets klinikken

Om morgen inden vi skulle afsted kunne jeg pludselig mærke hvorfor jeg har haft det underligt i underlivet i nogle dage. Jeg skal konstandt tisse og det sviger helt vildt. Blærebetændelse, ikke noget jeg lider under, men jeg har måske haft det en gang før, for 2mdr siden. Jeg blev ikke undersøgt jeg fik bare nogle piller. Jeg besluttede mig for at ringe til læge på vej hjem fra klinikken.
Vi kom desvære lige i deres middags pause, så det tog lidt længere tid end normalt, inden vi kom for. Ved en af de andre border sad et par der tydeligvis var der for første gang. Jeg kunne se forventningen i deres øjne, og måde hvorpå mappen med alle papirerne lå i blev holdt. Og hvordan de kærligt og lidt nervøst hjalp hianden med at udfylde papirer. Genkendelses var stor. Jeg tror det var præcis samme måde vi sad på første gang. Og tanken om at vi rent faktisk er helt der henne i vores forløb igen kan godt frustrer lidt.
Lægen havde svært ved at finde nogle af mine ægleder hun brugte lang tid på at finde den højre, så der blev ikke søgt efter den venstre. Jeg nære stadig et lille håb for at de en dag vil finde den.
Så fik vi udleveret næsespray og fik en ny tid til om 3uger, hvor jeg skal starte på sprøjter. Vi fik også en lille tidslinie så vi nogen lunde ved hvor længt vi er. Kunne ikke lade være med at smile da hun begyndte at forklare mig om min gamle ven næse sprayen. Jeg tror godt jeg kender den, jeg brugte den i næsten 1½mdr sidst.

På vejen hjem ringede jeg til lægen, og fik at vide at jeg skulle komme idag og aflevere en urin prøve. Det har jeg lige været henne og gøre. Skranke parven mente ikke jeg havde blærebetændelse, men jeg havde protein i urinen. Jeg spurte hva det var eller skyldes og fik at vide det var æggehvide stof. Flot det viste jeg godt men hva betyder det. Det fik jeg aldrig svar på. Jeg skal ringe igen i morgen.
Jeg har siden læst på nettet at protein i urin har noget med nyrene at gøre vildt foruroligende. Nå men der er vel ikke andet at gøre end vente på svar i morgen.

Ingen kommentarer: