torsdag, april 27, 2006

Er der noget som siger forår ?



Som køerne der kommer på mark. Jeg er den heldige lejer af en baghave, hvor hækken støder op til en mark med køer. De er lige kommet på græs. Disser køer har hjulpet mig igennem mange kriser. Lyder måske lidt underligt men de har en utrolig ro over sig. Og det giver mig en følelse af indre glæde ved at se på dem.

Vi har ikke lugten ved køerne. Det er i hvert fald meget sjælent. Vi ligger ikke i vind retning fra gården.

Vi bruger dem også som kompost. De spiser næsten alt have affaldet. Så det er dejligt nemt at smide det over hækken. Man kan også håndfodre dem fra haven hvis man vil.

Sidder her og smiler med mig selv. Prøv at tænk der skal så lidt til.

2 kommentarer:

Frøkenhat sagde ...

Hvor hyggeligt! Godt du smiler.

Freudika sagde ...

Køer er bare rolige ... de står der og tygger det de nu skal tygge ... og det blir de ved med ... jeg tror ikke der er noget der kan stresse en ko på en mark :D ... klart at den ro må smitte lidt ...