onsdag, april 05, 2006

Rygning

Jeg har i nogle dage haft behov for at skrive om mit problem og nu må det bare ud. Jeg har været totalt røgfri siden august. Og efter begge førsøg har jeg forvildt haft lyst til at ryge. Men har ikke gjort det. Næsten alle medlemmer af min familie har været fest ryger. Nogle lidt mere end andre, men alle er stoppe. Det har gjort det hele lidt nemmere. Jeg har længe haft en formodning om at min kæreste er startet igen. Han har aldrig røget særlig fast og kun 2-3 stykker om dagen max. Hovedsaglig på hans arbejde. Da vi hjalp med at flytte i weekenden fandt jeg kæresten stående ude og ryge sammen med, min søster og svoger. Jeg var vildt sur, mest fordi jeg havde brug for alle mine krafter for at lade være, med at gøre dem selvskab. Jeg har bare så meget lyst til at ryge. Hva er det i grunden jeg savner, fælleskabet, og den indre ro. Ja for det giver mig en indre ro. Det giver mange små pauser i løbet af dagen.
Det er selvfølgelig ikke særlig godt at kæresten ryger, men der bliver lavet icsi lige meget hva. Så i princippet kan det jo være lige meget. Jeg er lidt spændt på at se om det kan ses næste gang han skal aflevere en sæd prøve. Men vi har altid haft en aftale at han skal stoppe når vi bliver optaget, til næste forsøg.

2 kommentarer:

Frøkenhat sagde ...

Tsk, tsk. Hvad er det med de mænd og rygning?
Idømmer ham fem smæk med linialen og beder ham skrive 100 gange "Jeg vil være en god støtte for CS og lade være med at ryge"!

;-)

Amocca sagde ...

Ja altså eftersom mine nye mål i livet for 2006 var: ryg mere, drik mere, lev mere og græd mindre (jvf. indlæg om nytårsfortsæt) ;o)

Så kan jeg jo ikke rigtigt bebrejde ham... Men jeg vil nu sige til mit forsvar, at jeg aldrig har røget mens jeg var i forsøg... husk at fortælle ham, at rygning er væk fra dag 1! Det vil altså sige, at lige så snart du holder op er din fertilitetsevne "røgfri" - det siger de kloge på skejby ihvertfald... så det kan altid betale sig at stoppe...

Amocca - storryger ;o)