mandag, januar 12, 2009

mere kur

Nå men indtil nu går det stadig godt med kuren. Det er lykkes mig at beholde de 2½kg af som jeg tabte i forbindelse med sygdommen og endda har jeg tabt yderlige 300g jojo ikke meget men lidt har også ret.
Jeg er nu nået 1,3kg under min før graviditetsvægt.. Altså med den lille ny. Med den store er der et par kg endnu og før jeg når før behandlings vægten ja der går der nok nogle mdr. altså hvis jeg kan holde det så længe.
Jeg fandt sidst ud af at hvis jeg læser en god bog mens jeg cykler kan jeg cykle længe uden nogen problemer. 25min blev det til sidst. Og jeg stoppede mens fordi jeg lige havde været syge og stadig ikke helt var på toppen og derfor ikke ville overdrive. Min plan er jeg skal derned igen idag, så må vi se om det lykkes at gentage psyksen.. 25min på en motions cykle er nok ingenting for rigtig mange mennesker. Men for mig som intet har dyrket i rigtig mange år nu og som intet har måtte lave pga. bækkenløsning ja så er alt motion en anstrængelse og bare det at komme igang kræver meget meget overtalelse.

Maden gider jeg ikke gøre det store ved. Jeg spiser ikke så meget generelt efter at have være syg. Og når jeg spiser noget usundt prøver jeg at begrænse det. Og undlade kage og chokolade, som er nogle af mine store synder og det som jeg bare kan køre ind. Jeg har købt lidt vingummi og lakrids som jeg tager 1 eller 2 stykker af når jeg har lyst til noget sødt. Ellers laver jeg pop korn om aften eller spiser lidt nødder. Jeg gider ikke det skal være surt at være på kur for så holder jeg det ikke... Ok måske ikke den normal mest effektive måde, men sammen med træning og amning håber jeg at det alligevel giver resultat... Jeg ved godt at de første 2½kg var lidt snyd men jeg er da meget stolt af at de ikke er kommet igen, for nu er det da snart en uge siden jeg var syg så det tyder da godt. Og bare det virker så er det jo næste lige meget, hvordan man er nået frem til resultatet...

Ingen kommentarer: