lørdag, juli 22, 2006

Ferie

Vi har haft en enormt dejlig ferie. Vi har være på 3 forskellige camping pladser, alle rigtig gode. Vi har næsten hverdag haft familie besøg, og overnattende gæster. Det har været rigtig hyggeligt, men også lidt hårdt.
Jeg har haft sol eksem, solstik og har kastet en del op. Sol eksemen er typisk mig, på trods af store mængder sol cream så kan min hud altså bare ikke tåle så mange dage med sol.
Solstikken og opkastningen har være med til at holde mit håb om at alt er ok ved lige. Selv om jeg stadig er meget nervøs for om der virkelig kommer et barn ud af dette... Det er meget uvirkeligt, vi leger navne leg med min familie for ligsom at kunne fatte det. Og vi har fundet et drenge navn vi begge syntes er ok, ikke det bedste i verden men ok. Tilgengæld kan vi huritg blive enig om 10pige navne...

Jeg ringede til min læge i går for at høre om hvornår og hvorledes jeg skulle melde mig ved ham. Hvis jeg forventede noget positivt blev jeg slemt skuffet igen igen. Han sagde at han ikke ville se nogen før uge 13 da der indtil da var alt for stor risiko for abort og så havde hans arbejde jo været spildt. Så udpenslede han lige hvorfor og hvordan der var så stor abort risiko. TAK lige hva jeg havde brug for at vide. Han vil ikke sende mig til nakkefoldskanning da jeg jo skal til bræstrup i uge 10 hvor den normalt ligger og han regner med at de gør det. Det tror jeg nu helt ærlig ikke, men jeg har jo ingen change for at finde ud af det.... GRRR så se dog at få skiftet læge, hvordan kan man blive ved med at være så naiv at tro han vil ændre sig...

Jeg er i dag 8+1 henne...

3 kommentarer:

HBT sagde ...

Jamen du skal da have taget blodprøver mv forud for NF scanningen og den må senest ligge i 13+6. Så ham lægen må sku få fingeren ud. Og vandre journal laves da også tidligere end 13+0. Jordemoderen skal også have besked om at du er gravid også for at du kan få tid til scanninger.

Sikke en dum læge du har.

MariaG sagde ...

Skift SÅ læge!

NF ligger mellem du er 11+6 0g 13+6. De kan altså ikke se noget i brædstrup, når du er 10 uger henne. Som hbt skriver er det jo også vigtigt du bliver tilknyttet en jordmoder. Første jordmoderbesøg ligger jo typisk omkring du er 12-13 uger henne!

Unknown sagde ...

NF skanningen ligger i følge min læge mellem uge 9-10- flot ikke en gang det har han styr på... Men nu tager jeg brædstrup først så må jeg snakke med dem om det vidre forløb. Selv om jeg godt ved det ikke foregår hos dem..