fredag, oktober 06, 2006

Md skanning og små spark

Nu er det hvis på tide jeg for skrevet om min MD skanning. Vi var jo afsted i tirsdags. Men først vil jeg lige fortælle om en episode jeg havde aften inden. Vi var gået i seng og jeg lå der og tænkte jeg for aldrig sovet. Jeg blev mere og mere nervøs for hva skanninge ville vise. Nå men så mente den lille at den ville gøre opmærksom på sin tilstedeværelse og jeg fik 4 spark i den underste del af maven. Der var ingen tvilv. Der gik 10 min og jeg fald i søvn med et smil om munden. Selve skanningen var en meget blandet oplevelse. Der var en elev med inde og hende der skannede. Sagde ikke meget og det hun sagde gentog hun, istedet for at sige noget nyt. Nå men alt så rigtig fint ud, 4hjertekamre, blære, arme, ben m.m. Jeg kan ikke huske hva vi mere så. Jeg var alt for koncentret om at den lille lå med hænderne oppe foran ansigtet og stuttede lidt tommeltot. Vi fik lov til at se den i 3d også og der lignede den en rigtig lille baby. Hun skannede mig i 25min og var meget hård og sagde som sagt meget lidt. Ca i hva der svare til 5min. Vi fik intet billede med. For jeg viste ikke at det var noget jeg skulle sprøge om. Men vi vil se om vi ikke kan få en skanning et andet sted også betale lidt for det. For jeg er meget ked af intet billed at have.
Da vi var færdige sagde hun så må du gerne tørre dig. Det er første gang jeg har fået det at vide på en lidt, underlige måde. Jeg tror ikke det var hendes mening at være en kold skid men sådan virkede hun.
Min kæreste var med og det var jeg utrolig glad for. Barnet var ca. 20cm og vejede 205-221g. Jeg har prøvet at finde en skala for at finde ud af om det er normalt. Jeg var da jeg blev skannet 18+4.
Jeg er forresten i dag 19+0 vildt så hurtigt tiden går.

3 kommentarer:

MariaG sagde ...

tillykke med en veloverstået gennemscanning!! Det er fantastisk at blive bekræftet i, at alt er som det skal være!!

Frøkenhat sagde ...

Jeg tror, det er en meget normal størrelse på nuværende tidspunkt. Jeg fik ingen vægtangivelse, men chefsygeplejersken anslog længden til omkring 20 centimeter, da jeg blev scannet omkring uge 20.
Træls med dårlig oplevelse - hun har sikkert været nervøs og haft for meget at koncentrere sig om til også at kunne rumme dig og dine behov. Trist, når det nu var dig, det handlede om.

Anonym sagde ...

Hej.

Tillykke med den god scanning...

Ja desværre er det sådan her i sønderjylland at man skal huske at sige at man gerne vil have billeder med, men man skal også betale for dem... Vi betalte 30 kr for billeder ved både nf- scanning og ved MD. scanning..