fredag, december 12, 2008

Efter fødslen

Efter han blev født tog jeg mig god tid til at kigge på ham og prøve at amme.. Han var fra start en lille suge kop og fattede hurtigt det system.. Så det var jo bare dejligt. Min moderkage derimod ville ikke samarbejde.. Og efter at have ventet i 45 min sprøjtede jm. noget direkte ind i navlestrengen for at få den til at løsne sig... Dette skulle afdelingen smukke mandlige læge lige se for det havde han ikke set før... Jeg var alt for meget overpå og frisk til at syntes det var det sjovest i verden at ligge der total nøgen og have en fremmede mand stå og kigge på en... Jeg ved ikke hva det var men var bare super pinlig berørt....
Moderkage kom efter 55min. som jm sagde 5min mere og jeg skulle i nakose for at få den ud.. Uhhh hvor var jeg glad da den endlig kom...
Jeg slap for syning da jeg på ingen måde var gået i stykker... Jeg havde heller ikke ondt. Det eneste jeg havde var kløene over hele kroppen som er en hyggelig bivirking af blokaden, men det kunne jeg da leve med...
Jeg blev på sygehuset i 1½døgn efter, mest af alt for at sikre at amningen og alt var som det skulle være....

Den store var stadig syg næsten hele uge efter vi kom hjem og har igen været det nogle gange siden... Han har brokistis i følge lægen men nu er han kommet i behandling så forhåbenlig har vi styr på den del...

Sundhedsplejsken var på besøg da han var 12 dage og han var allerede vokset meget... Han var 3900g og 53cm... Hun kommer igen i næste uge så er jeg spændt på om han følger den stil...

Han er et super nemt barn så det er jo bare dejligt, han er meget vågnen men ligge bare og kigger og snakker... Han kan allerede nu holde hovedet selv så det er jo helt vildt...

Ingen kommentarer: